Sunday, February 17, 2013

SHAKLEE PILIHANKU...


 Kenapa Shaklee?

Sedar tak sedar hampir dua tahun saya mengenal dan mengambil secara consistent supplemen Shaklee ni.(Ter skip sekali dua tu ada lah, kira halal je lah). Saya consume shaklee pun pasal nak tengok production susu saya sebenarnya. Waktu tu saya baru saja melahirkan baby kecil molek seberat 1.72kg seawal minggu ke 31 pregnancy..Awal kan?..Banyak kisah di sebalik kelahiran baby prem ni. Lain entry saya cerita kan. Kali ni saya nak cerita bagaimana Shaklee berjaya menambat hati saya...
my precious baby Izzazi Syahmina semasa umur 3minggu di wad NICU HUKM
 Set pertama saya makan adalah set berpantang 40 hari dari Shaklee (lihat gambar di bawah ye).masa tu saya amik trial pack lah sbb memang custome made utk 40 hari. Saya tergerak nak cuba sbb saya x makan jamu langsung sebab takut baby kena jaundice. So, after ambil set pantang saya order plak ser breastfeeding (lihat gambar di bawah jugak ye).
SET BERPANTANG SHAKLEE
SET PENYUSUAN BASIC (SET B)



Nak kata susu saya banyak tu x adalah sampai simpan susu dalam deep frezer tp alhamdulillah la ada susu dari langsung xda. Nak nak plak baby prem bagus di beri Susu Ibu sepenuhnya. masa di awal kelahiran memang baby minum FM sbb masa tu susu langsung x keluar. setelah Lactation Counselor datang menjenguk saya di wad and dia siap bagi Demo lagi macamane nak express breast milk, baru lah colostrum pertama keluar. Itulah al kisah serba sedikit. Every 3hour memang saya pump (tu pun pinjam LC punya, teruk tul daku!) dan nampak peningkatannya dari hari ke hari. alhamdulillah ya Allah Kau permudahkan perjalanan BF ku ini.

almost 3month after that saya try ESP plak. Reason saya guna ESP? sebab saya nak bagi yang terbaik untuk my special baby.nak bagi semua zat yang x cukup dalam badan saya disamping menampung lohong2 zat yang ada dalam diri ini.Hasilnya?...tadaaaa, suprise! susu ku pekat sehingga sekarang. Ada office mate yang nampak saya punya EBM dan cakap susu saya pekat macam orang dalam pantang. Terima KAsih, rezeki Allah beri pada saya untuk my special baby.

MY FEVERET DRINK EARLY IN THE MORNING...ESP

Setakat dua tahun ni saya baru mencuba 9 produk je dari shaklee.Ini antara yang saya pernah makan;
  1. Vitalea
  2. Bcomplex
  3. alfalfa
  4. vitamin c 500mg SR
  5. Vitamin c 100mg cheawable
  6. GLA
  7. Omega guard
  8. Zinc
  9. ESP
  10. Performance drink
  11. Nutriferon
  12. Mealshake 
  13. Ostematrix

 oppsss bukan 9 rupanya tapi 13. Tapi bukan itu sahaja Shaklee produk tau, ada banyak lagi rangakaian produk Shaklee yang saya belum cuba lagi. Tunggulah dulu, akan ku cuba satu per satu. Saya yankin produk ini sebab dia jamin Halal, bersih and ada ujian klinikal untuk menentukan tahap keberkesanan dan keselamatan. Tu sebab saya yakin. lagi pun dengan consume shaklee ni saya dapat banyak side effect yang memang terbaik lah!..apa dia? Haa sebelum saya berkahwin dan ada anak yang ke2 ni, saya memang selalu telan pontalon, panadol, panadol biru(x ingat apa namanya), voren, ponstan etc.. pendek kata semua ubat ni untuk sakit migrain saya. Saya ada migrain yang teruk sehingga saya akan dapat gastrix, mata kabur, tekanan darah rendah. Tapi sejak saya consmue shaklee, migrain ku jarang menjengah lagi. Kalau ada saya akan telan Bcomplex sebanyak 2 biji sehari. Tak takut makan Bcomplex sebab dia larut air, yehaa!(paling kuat pun kencing kuning jee,). Lagi satu gastrix saya dari kecik, memang susah nak buang gastrix ni sebab jadual makan huru hara and stress pun bole sebabkan gastrix. Tu sebab saya pilih ESP and ostematrix and alfalfa sebelum tido. gastrix beransur pulih. Cuma sekarang ni masalah muka je belum setle lagi. nak hilangkan parut di muka yang sekian lama bermaharajalela nih..tu sebab saya try GLA!.. ada nampak kesan la tapi hormon ambil masa nak stabil so jangan ingat makan hari ni esok lusa jeragat and jerawat tu hilang eh..

Sebenarnya banyak lagi cerita saya dengan Shaklee ni. Lepas ni saya akan cerita satu persatu kisah kehidupan saya dengan Shaklee. Bukan saya seorang shaja tau yang makan Shaklee di rumah ni. Darwisy, Syahmina and my lovely husband pun makan ni. So nantikan entry lepas ni pasal Mealshake, Omega, Nutriferon dan sebagainya ye..





Berminat untuk mendapatkannya pada HARGA ISTIMEWA?
Hubungi saya : idasina m aril
Shaklee Independent Distributor ID : 889151
SMS/WhatsApp : 013-2287757
Emel : idasina@gmail.com

Terima Kasih.Sudi Komen Dan Singgah Sini

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute